Khamis, 15 September 2011

Jodoh Yg Takku Duga,Pergi Utk Selamanya


Diusia ku yang sudah menginjak tiga puluhan telah membuat resah hati mak n abah. Apalagi adik2 n kakak telah lebih dulu menikah. Sebenarnya secara fizik ,Allah telah memberikan begitu banyak anugerah padaku tanpa aku sedari.Bahkan aku byk berpikir diri ku mungkin terlalu banyak memilih. Terkadang yang membuat aku menangis setiap kali mak n abah melihat diri aku seolah berkata "Bila hang nk menikah anakku?" Hati ku terasa perih.Kadang2 tersentap pun ada. Setiap malam,aku selalu berdoa,berharap agar segera hadir laki-laki yang soleh datang untuk melamar aku. Wat masa ni bukannya tak ada...tapi hati aku masih tidak yakin,bahawa...dialah jodohku.Bahkan ikhtiarpun telah aku lakukan untuk menjemput jodohku dengan bersolat hajat & beristikharah. Bukan hanya sebuah harapan namun juga sesuatu yang akan menjadi kenyataan.

Untuk sementara waktu aku telah pun bertemu jodohku...lantas kami pun bertunang...hati ku kembali gembira krn SEORG LELAKI...Namun...cinta itu tak semestinya bersatu...belum sempat sebulan aku bergelar tunangan org,dia meminta memutuskan tali pertunangan dengan aku...hati aku sekali lagi terluka n kecewa..erm...bila hati aku berbunga,aku selalu berdoa menadah tangan......

Doanya :"Ya Allah, aku bersyukur padaMu telah memberikan aku kesabaran untuk bertemu dengan belahan jiwaku. Ternyata sakitku membawa keberkahan yang mempertemukan aku dengan jodohku. Alhamdulillah, Terima kasih Ya Allah atas semua takdirMu." Air mata ku bergalir membasahi pipi bertemu dengan jodoh yang tak diduga.

" Aku bunga musafir sepi yang meniti jembatan rindu.Mencari dirimu dihujung tepian dermaga bisu.Hari kian berlalu tapi tak kudengar khabar berita darimu.Hingga aku sanggup mencari walau rindumu tak mengundangku.Dipangkalan lusuh diamku bergelora memendam rindu.Bahasa hatiku menjadi sedih sayu.Kala malam meramas hati menjadi kaku.Kernamu aku menjadi musafir perindu".

Dia mungkin bukan yang terbaik untukmu.....
Jangan kecewa saat hubunganmu berakhir. Cinta dan sayang tidak bisa menahan seseorang untuk terus bertahan dalam kehidupanmu. Biarpun dia tetap bertahan namun belum tentu lagi kamu akan mengecapi bahagia seperti yang dulu.Jika dia memang bukan yang terbaik untukmu, sebesar apapun usahamu untuk bersamanya, kamu tidak akan pernah bisa memiliki hatinya!.Tapi jika memang dia yang terbaik dan takdirmu adalah bersama dengannya, maka sejauh apapun kamu terpisah atau sebesar apapun halangan dan rintangan yang memisahkan kamu, pasti ada jalan yang akan mempertemukan kamu!

Percayalah, Tuhan telah memilih pasangan yang tepat dan terbaik bagimu..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan