Rabu, 25 April 2012

TAJUK : AKU MENCINTAIMU KERANA ALLAH


 
Assalamu'alaikum cinta & rindu  (buat akhi)....

Luahan hati seorg yg kerdil,Allah shj yg maha mengetahui..sesungguhnya,aku mencintaimu (akhi) kerana Allah.... 

Ya Allah...jika dia ditakdirkan menjadi milikku....hati selalu berangan2...

....Alangkah indahnya andai dia menjadi milikku. Dan aku akan mempunyai seorang mujahid yang akan sama-sama berjuang bersamaku.

.....Akan ku kuatkannya tika dia goyah, dan pastinya dia akan selalu membisikkan kata-kata perjuangan buat membakar semangatku. Akan kulahirkan tunas-tunas comel yang akan mewarisi perjuangan kami, bahkan sebenarnya merupakan rintisan perjuangan Baginda S.A.W.


.....Akan kusayangi dia sepenuh jiwa dan ragaku kerana ALLAH. Kerna pasti aku yang akan merasa pedihnya kehilangan insan sepertinya. Akan ku sedaya upaya cuba untuk menghadiahkan ‘solehah’ku padanya, agar sejuk mata hatinya...


.....Tentu sekali aku kan bahagia. Mana mungkin aku tidak kan bahagia. Peribadinya cukup menyenangkan. Senyumannya cukup mendamaikan.


.....Penampilannya sederhana dan memikat kalbu. Sentiasa tawadhuk. Paling kuterpikat pada karakternya yang nampak serius di luar.


.....Namun sebenarnya boleh tahan kelakar. Dan paling mengharukan, dia seorang yg meng'amalkan hidup berusrah! (teringat zaman2 sekolah dulu,..yesszzzz....dunia itu sudah kembali kutemui).


.....Apa lagi yang diperlukan dari seorang peribadi bernama lelaki. Pendek kata, aku tidak akan untuk mencintai orang lain selain darinya. Sungguh hatiku bernyanyi begitu.."


.....Dan nyanyian jiwa seorang hamba yang sarat itu berlagu-lagu di dalam lenaku.. dgn dakapan Al-Mulk dan Tiga Qul, dgn  selimut air wudhu’..dan  sinar Qiamullail...


“Ya Allah.. aku rindukan dirinya. Aku inginkan dirinya untukku. Betapa beratnya perasaan ini Ya Allah..” 

PESANAN UTK DIRIKU...DENGARKANLAH AKHI....

“Ya...perasaan yang suci, bernada ujian buat hamba-Nya yang dikasihi. Terserah untuk kita bagaimana. Yang penting, ternyata ketenangan itu tidak ada jikalau kita terlalu menurut hawa nafsu sendiri. Sudahnya kita kelelahan. Hindarilah dari terlalu berharap, bimbang kecewa nanti. Bimbang jika perasaan itu memenuhi ruang lebih dari perasaan kita pada Allah. Yang pastinya, Allah bakal mengabulkan permintaan itu jikalau sememangnya takdir itu  pantas untuk kita berdua. Berdoa sahajalah yang terbaik untuk diri, walau siapapun dia. Kita tidak tahu akan rahsia Allah. Sesungguhnya Dia Maha Tahu apa yang tersirat, siapalah kita yang lemah dan hina ini..”


"Walau siapapun dirimu, dari mana pun asalmu... doakanlah daku di sini.. untuk kuat menyimpan hati ini padamu wahai akhi... Ya Allah.. penuhkan cintaMu dalam qalbuku..agar aku tidak lemas dalam cinta yang tidak halal untuk diriku...”


 

1 ulasan: